www.newfon.pl - linux
Barteq
2005-04-20 23:31:02 UTC
Witam.

Może się podłączę. Użyłem nieco innego "Oprogramowania", i nieco
innego Systemu :). Zmusiłem newphone,a do startu pod linixem i
oprogramowaniem kPhone. Mam tylko jeden problem - nie mogę dzwonić do
innych użytkowników tego systemu. Zawsze zwraca - Unathorized. Według
oficjalnych informacji, bez doładowania taka usługa powinna być
możliwa. W niecnych celach uruchomiłem za pomocą emulatora także
NewFon.exe, który okazał się nieco popsutym X-Lite'm. Małe rozeznanie
w terenie nie dało żadnych rezulatatów. Nawet przy użyciu tego
programu nie dało się zadzwonić do innego użytkownika... Może ktoś
będzie łaskaw przetestować tę opcję. Jakby co daję mój magiczny numer:
0556119079, ew SIP:***@dialnet.pl (dla innych systemów).

Jest jeszcze jedna kwestia. Na całej stronie newfona nie ma nawet
jednego liku o nazwie kontakt. Żadnego maila - NIC. Dopiero po
zalogowaniu w specjalnym panelu istnieje opcja do zgłaszania problemów
- tak więc uzyskanie informacji powoduje to, że nie mamy innej opcji
jak rejestracja. Swoją drogą ciekawe posunięcie. :)

Pozdrawiam,
Barteq.
unknown
2005-04-21 06:38:20 UTC
Barteq napisał(a):

[...]

Jak widać ... u Pana, chyba działa.

r_
Barteq
2005-04-21 18:55:06 UTC
Dnia Thu, 21 Apr 2005 08:38:20 +0200, de.facto
Post by unknown
Jak widać ... u Pana, chyba działa.
Tak tak. Działa jakby nie mogło. Jednostronnie (z zewnątrz da się
wdzwonić), lecz jakość głosu do wdzwaniającego się jest tragiczna. Słychać
tylko urywane postękiwania.
Drugi program, jak testowałem - linphone działa znośnie. Połączenia pc2pc
działają bez problemów za to przy phone2pc ja nie słyszę rozmówci (to samo
- kaszanka - jakby niezgodnośc kodeków).
Ostatnią deską ratunku stała się magiczna kombinacja: wine ./NewFon.exe,
pod którą to dopiero wszystko działa jka należy, z tym że to jest emulacja
- lubi się krzaczyć.

Ktoś z grupowiczów może używa VoIP'ów deskotowo-linuxowych i mógłby
podesłać konfig od newfona? Nie mówię tu o asterixie, ale jeśli on działa,
to chyba będę zmuszony instalować.

Pozdrawiam
-barteq
--
:: http://www.htn.pl - serwery dedykowane, wirtualne serwery dedykowane
VPS, usługi IT
Marek
2005-04-22 05:59:18 UTC
Post by Barteq
Drugi program, jak testowałem - linphone działa znośnie. Połączenia pc2pc
działają bez problemów za to przy phone2pc ja nie słyszę rozmówci (to samo
- kaszanka - jakby niezgodnośc kodeków).
Może problemy z iLBC 20<->30 ms?
Marek
unknown
2005-04-22 15:10:14 UTC
Marek napisał(a):

[...]
Post by Marek
Może problemy z iLBC 20<->30 ms?
Przecież ten operator, nie udostępnia tego kodeka. Bo i jak ??
Hmm ???

r_
Barteq
2005-04-23 02:03:31 UTC
Post by unknown
Przecież ten operator, nie udostępnia tego kodeka. Bo i jak ??
Hmm ???
Coś też mi się tak zdaje. Chodzą tylko kodeki z gałęzi g711a/u (może
też i inne), oraz GSM. Zarówno przy jednym, jak i przy drugim komuniacja
odbywa się jednostronnie. Póki co poszukam jakiegoś rozwiązania problemu
w stylu przekierowanie portu na routerze, chociaż nie wiem cz to coś
da.. Zarówno na zewnętrznym jak i na wewnętrzym ip mój problem nie chce
zniknąć. Za to przy windowsowym oprogramowaniu wszystko chodzi bardzo
dobze i to na każdym ipeku.
Jakby komuś udało się doprowadzić do ładu z newfonem jakiś natywny
linuxowy softphone to proszę informować albo tu, albo tam ;)

Pozdrawiam
barteq.
witekk
2005-05-31 20:57:26 UTC
witam
wiem ze to troszke po czasie uwzgledniajac daty postów.
wiec ja dopiero co zarejestrowalem sie na newfon i tez stety:) uzywam
linuxa i komunikatora do newfon x-lite i dizla ok
poza tymze mialem male przejscia ale to normalnosc przy tym systemie
wiec:
************************************
System Setting>>Network>>Secondary STUN Server:
dialnet.pl
nastepnie
System Setting>>SIP Proxy>>Default i tera sie zaczyna mała
pisanina :)
Display Name: 0221231233
Username: 0221231233
Autorization User: 0221231233
Password: ***********
Domain/Realm: dialnet.pl
SIP Proxy: dialnet.pl

tego nie pamietam czy zmienielem, wiec lepiej napisze jak ja mam :)

Use Outlond Proxy: Default
Send Internel IP: Default
Register: Default
************************************
poza tym w ksiazce jak mamy wpis i wejdziemy w niego jest 'Proxy ID:'
klikamy dwa razy i ustawiamy na 'dialnet.pl'
************************************
po tych operacja robimy restart oprogramownia x-lite i juz gotowe,
czasmi trzeba odczekac 30 sekund az system zaloguje ale to chyba
extremum :)
oczywiście numer jest wymyslony :)
pozdrawiam,jakby co to na skype: witekk

post wyslany z: