HaloNet
pablo-ya
2009-06-18 10:53:49 UTC

Jestem zielony w tematyce VoIP, i w związku z tym mam kilka pytań mam
kilka pytań.

Mam już dość wysokich rachunków za telefon w TP i postanowiłem coś z
tym zrobić.
Moja uwaga skupiła się na telefoni VoIP, zanlazłem rozsądnego
operatora, HaloNet,
lecz nie wiem do konca co potrzebuje by korzystac z jego uslug.

Najtańsze rozwiązanie jaki znalazłem to http://www.halonet.pl/node/177
- modemWiFi Netgear.
Dotychczas kożystam z internetu w netii, i modemu usb Thompson. Czy
tamten router pozwoli mi na podłączenie do niego kmputera, zwykłego
telefony bezprzewodowego i rozmów przez VoIP bez uruchamiania
komputera??
CZy może będę musiał dokupić nowy telefon?? może lepiej zdecydować się
na inne urządzenie??

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Szopa
2009-06-18 12:12:55 UTC
Post by pablo-ya
Moja uwaga skupiła się na telefoni VoIP, zanlazłem rozsądnego
operatora, HaloNet,
Jest ich wielu, niektórzy nawet bardziej rozsądni niż Halonet.
Post by pablo-ya
lecz nie wiem do konca co potrzebuje by korzystac z jego uslug.
Najtańsze rozwiązanie jaki znalazłem to http://www.halonet.pl/node/177
- modemWiFi Netgear.
Do tego potrzebujesz jeszcze jakiejś bramki VoIP, np.: PAP2T, albo
zamiast Netgeara i bramki jedno urządzenie, które będzie połączeniem
routera z bramką, np.: jakiś Fritz.
Post by pablo-ya
[...]
Nie.
Post by pablo-ya
CZy może będę musiał dokupić nowy telefon?? może lepiej zdecydować się
na inne urządzenie??
Telefon jako fizyczne urządzenie może zostać ten sam. Potrzebujesz
jednie bramki VoIP wraz z ruterem lub combo typu Fritz. Router
podłączasz do Neo, do rutera bramkę, do bramki swój dotychczasowy
telefon. Nie wiem tylko, czy dużo uda ci się zaoszczędzić, bo oprócz abo
za net będziesz też płacić TP abo za numer telefoniczny. Ewentualnie
możesz z telefonu całkowicie zrezygnować, ale wtedy będziesz płacić abo
za linię telefoniczną do neta z Netii, circa 36 zł górką.
Post by pablo-ya
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Proszę uprzejmie :)

Ten Szop
Piotr M
2009-06-18 12:58:35 UTC
Post by pablo-ya
[...]
Faktycznie nie ma on wbudowanej bramki voip, na stronie halonetu w
parametrach urządzenia dali "Liczba portów SIP: 1" czym się też
zasugerowałem i w poniższym poście wprowadziłem w błąd. W takim razie brać
to tylko tak jak piszesz, typu combo co ma wszystko w jednym, raz że
taniej dwa że wygodniej (a i jak ma paść to wszystko :) )
Pzdr, Piotr M
Piotr M
2009-06-18 12:26:11 UTC
Post by pablo-ya
Moja uwaga skupiła się na telefoni VoIP, zanlazłem rozsądnego
operatora, HaloNet,
Co na to zdecydowało? Z ciekawoiści.
Post by pablo-ya
tamten router pozwoli mi na podłączenie do niego kmputera, zwykłego
telefony bezprzewodowego i rozmów przez VoIP bez uruchamiania
komputera??
Na to wygląda
Post by pablo-ya
CZy może będę musiał dokupić nowy telefon?? może lepiej zdecydować się
na inne urządzenie??
Zapewne doczepisz każdy zwykły domowy telefon. Ale zasugeruje Ci jakiś
inny sprzęt bo ten obsługuje tylko jednego klienta SIP (operatora voip),
Nie warto pchać się w taki sprzęt. Inna sprawa to dowiedz się, czy ten
modem nie jest czasem zablokowany tylko na operatora halonet, swego
rodzaju simlock. Wtedy tym bardziej nie warto go brać. Lepiej zainwestowac
kilka dych więcej i kupić taki co nie będziesz ZWIĄZANY na stałe z jednym
operatorem i taki co możesz zalogować ich sobie min dwóch na raz (i tu od
razu polecam jakiegoś Betamaxa na wychodzące i np Tlenofon na
przychodzące).
Pzdr, Piotr M
zlotowinfo
2009-06-18 13:43:21 UTC
Post by pablo-ya
Moja uwaga skupiła się na telefoni VoIP, zanlazłem rozsądnego
operatora, HaloNet,
http://zvoip.prv.pl - porównanie operatorów

zainteresuj się raczej alekontakt lub ipcall

więcej dzwonisz na komórki to naglos - chwilowo złe opinie zmiany na
platformie
chcesz raczej odbierać: tlenofon
chcesz dużo dzwonić na stacjonarne: betamax, np. poivy, nonoh, voipdiscount
tl
2009-06-18 15:53:34 UTC
U�ytkownik "pablo-ya" <***@gmail.com> napisa� w wiadomo�ci news:be4221dc-6c39-47f3-865f-***@z7g2000vbh.googlegroups.com...
Witam

Jestem zielony w tematyce VoIP, i w zwi±zku z tym mam kilka pytañ mam
kilka pytañ.

Mam ju¿ do¶æ wysokich rachunków za telefon w TP i postanowi³em co¶ z
tym zrobiæ.
Moja uwaga skupi³a siê na telefoni VoIP, zanlaz³em rozs±dnego
operatora, HaloNet,
lecz nie wiem do konca co potrzebuje by korzystac z jego uslug.

Mam Halonet na przychodz±ce i po³±czenia w rodzinie. Polecam.
Je¶li chodzi o dzwonienie na stacjonarki - komórki zaczynaj± byæ
tañsze. Zale¿y od Twoich potrzeb i modelu po³±czeñ. Napisz co¶ wiêcej.
pablo-ya
2009-06-19 12:45:07 UTC
Dzięki za info.

Więc tak: kończy mi się umowa z netią więc zdecydowałem
że przechodzę na neostradę, gdyż netia nie ma wariantu umowy na 12
mies.
Rozważałęm jeszcze internet w erze ale tam nie dają za darmo routera,
a cena ta sama.

Więc teraz gdy wezmę liveboxa to wystarczy mi kupić jakąś bramkę VoIP
i podpiąć pod nią mój telefon??
I czy jak będę miał neta w tp to czy będę musiał im płacić jeszcze
jakiś haracz
typu te 36 zł??

Zależało by mi bardzo na odbieraniu połączeń, a dzwonię dużo na komórki
(PLAY),
mniej na stacjonarne. Jeżeli mówicie że to haloNet to nie najlepszy
wybór to nie bęðę się upierał.
Szopa
2009-06-19 14:50:51 UTC
Post by pablo-ya
[...]
Tam są jakieś routery za 1 zł.
Post by pablo-ya
Więc teraz gdy wezmę liveboxa to wystarczy mi kupić jakąś bramkę VoIP
i podpiąć pod nią mój telefon??
No nie wiem czy ci będzie chodzić normalna bramka VoIP z liveboksem.
Ktoś kiedyś pisał, że miał z tym spory kłopot, nie wiem czy go rozwiązał.
Post by pablo-ya
I czy jak będę miał neta w tp to czy będę musiał im płacić jeszcze
jakiś haracz
typu te 36 zł??
Będziesz musiał płacić i za Neo i za telefon. Łącznie pewnie coś koło
stówki miesięcznie. Możesz zrezygnować z telefonu, ale wtedy tracisz
numer (chyba, że go przeniesiesz do tlenofonu albo innego freeconetu) a
i tak musisz płacić jeszcze haracz za posiadanie linii telefonicznej 36 zł.
Post by pablo-ya
Zależało by mi bardzo na odbieraniu połączeń, a dzwonię dużo na komórki
(PLAY),
mniej na stacjonarne. Jeżeli mówicie że to haloNet to nie najlepszy
wybór to nie bęðę się upierał.
Jest spory wybór opów, ostatnio ludzie zachwycają się Nagłosem GG. Jest
tani, albo nawet najtańszy, ale jakość dźwięku jest lekko średnia IMHO.
Największą zaletą VoIPa jest to, że możesz niemal bezinwestycyjnie
próbować róznych opów (przeważnie wystarczy wpłata typu 2 zł) i
zobaczyć, który u Ciebie sprawdza się najlepiej.

Ten Szop
tl
2009-06-19 16:33:18 UTC
U�ytkownik "pablo-ya" <***@gmail.com> napisa� w wiadomo�ci news:d6b46d60-ba40-4c23-b17e-***@v4g2000vba.googlegroups.com...
Dziêki za info.
Wiêc tak: koñczy mi siê umowa z neti± wiêc zdecydowa³em
¿e przechodzê na neostradê, gdy¿ netia nie ma wariantu umowy na 12
mies.
Play online ? Ile potrzebujesz ? Mo¿e na kartê za 25 pln by wystarczy³o?
Mo¿esz wzi±¶æ na
próbê i oddaæ po 7 dniach.
Zale¿a³o by mi bardzo na odbieraniu po³±czeñ,
Teoretycznie era oferuje "Taryfê zero" do 30.06.2009, mo¿na do niej podpi±æ
za 5 pln numer stacjonarny.
a dzwoniê du¿o na komórki
(PLAY),
mniej na stacjonarne.
No to wiadomo - play fresz i pakiety
Je¿eli mówicie ¿e to haloNet to nie najlepszy
wybór to nie bê?ê siê upiera³.

IMHO bardzo dobry do odbierania.
Krajan
2009-06-19 19:53:04 UTC
Post by pablo-ya
[...]
Za wypożyczenie liveboxa płacisz miesięcznie TP 10 zł.
http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/internet/modemy/modemy/
Możesz od TP wypożyczyć za 5 zł miesięcznie babyboxa który ma
wbudowaną bramkę VoIP (działa z VoIPem TPsy po SIPie Neofonem),
niestety nie posiada sieci bezprzewodowej.
Post by pablo-ya
I czy jak będę miał neta w tp to czy będę musiał im płacić jeszcze
jakiś haracz
typu te 36 zł??
Płacisz albo za utrzymanie linii 36 zł lub za linię na której działa
neostrada.
Post by pablo-ya
Zależało by mi bardzo na odbieraniu połączeń, a dzwonię dużo na komórki
(PLAY),
mniej na stacjonarne. Jeżeli mówicie że to haloNet to nie najlepszy
wybór to nie bęðę się upierał.
TP też posiada swojego VoIPa - Neofon połączenia na komórki 0,32; do
play 0,61. Jeśli chcesz taniej to uruchamiasz pakiet (do wszystkich
łącznie z Play) 50 min - 12,90 zł, koszt minuty 0,26; przechodzą na 1
miesiąc. 100 min - 24 zł, koszt minuty 0,24; przechodzą na 3 miesiące.
http://www.tp.pl/b/binaries/PL/358141/cennik_neofon-15_maja_2009_366736567.pdf