Fritz 7170 i "Keep port forwarding enabled every"
Wojtek Michalski
2011-01-04 20:32:55 UTC
Witam,

czy ktoś spotkał się z problemem, że ustawienie "Keep port forwarding
enabled every" (1 min) jest gubione przy każdym restarcie routera/zaniku
zasilania (powraca do stanu "niezaptaszkowanego")?

FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A Firmware version 58.04.82 EN.

Pozdrawiam
Wojtek
darpajdp
2011-01-06 10:52:35 UTC
Post by Wojtek Michalski
[...]
Mam FBF7170 Annex B 29.04.82 EN i u mnie nie ma nigdzie "Keep port
forwarding
enabled every" masz jakiś kombinowany ten soft.
Znalazłem tylko "Keep port forwarding of the Internet router enabled
for Internet telephony"
Wojtek Michalski
2011-01-06 11:02:19 UTC
Post by darpajdp
[...]
Soft jest angielski i do Annexu A, nie kombinowany.

Ja mam tak samo, dokładnie całe pole wygląda tak:

----------------------
Keep port forwarding of the Internet router enabled for Internet telephony

This option may be necessary if the Internet router does not forward
incoming Internet calls to FRITZ!Box. FRITZ!Box keeps port forwarding of
the Internet router enabled for Internet telephony.

Keep port forwarding enabled every [i tu się ustawia]
----------------------

Może ktoś wie, w jakim pliku to siedzi, aby to zmienić przez telnet?

Pozdrawiam
Wojtek
Counter
2011-01-07 10:14:25 UTC
Post by Wojtek Michalski
Soft jest angielski i do Annexu A, nie kombinowany.
Mam dokladnie ten sam problem a drugim bugiem jaki zauwazylem jest to ze na
telefonie ISDN po uzyskaniu polaczenia zamiast numeru rozmowcy wyswietlaja
sie dziwne znaki. W poprzednim sofcie tego nie bylo.
darpajdp
2011-01-07 10:55:29 UTC
U mnie też po restarcie znika zaznaczenie przy "Keep port forwarding
of the Internet router enabled
for Internet telephony"
Co do wyświetlania dziwnych znaków w telefonie ISDN to nie zauważyłem
takiego problemu, po prostu wyświetla nr telefonu, lub nazwę z
książki, jeśli dany nr się w niej znajduje.
Counter
2011-01-08 17:31:35 UTC
Co do wy¶wietlania dziwnych znaków w telefonie ISDN to nie zauwa¿y³em
takiego problemu, po prostu wy¶wietla nr telefonu, lub nazwê z
ksi±¿ki, je¶li dany nr siê w niej znajduje.
U mnie natomiast, kiedy dzwonie do kogos jest tak: wbijam numer i do momentu
kiedy ktos odbierze ten numer mam na wyswietlaczu. Natomiast kiedy ktos
odbierze pokazuje sie np: * albo ** albo >* albo jeszcze cos tam innego,
czasem tez jest ok czyli jest na wyswietlaczu numer rozmowcy. Na poprzednich
firmware nie bylo tego problemu. Telefon mam: Siemens Gigaset SX303 ISDN
darpajdp
2011-01-08 20:12:44 UTC
Post by Counter
[...]
Ja mam T-sinus 721 MMS (to odpowiednik Siemens Gigaset SL740) z jedna
oryginalną słuchawką i drugą SL37 i nie mam takich problemów a mam
linie ISDN i konto voip i działa prawidłowo na obu, może coś
namieszałeś w konfiguracji identyfikacji.
U mnie w pierwszej chwili jak ktoś dzwoni w górnej części wyświetlacza
nr dzwoniącego lub opis z książki telefonicznej FBF po chwili
wyświetla z którego konta przychodzi połączenie( ISDN nr lub VOIP nr)
poniżej nr dzwoniącego lub opis z książki telefonicznej w słuchawce.
Przy dzwonieniu wyświetla nr gdzie dzwonisz, po chwili z jakiego nr
konta dzwonisz a później powtórnie nr gdzie dzwonisz, a po połączeniu
znów opis z jakiego nr dzwonisz. Sprawdź to co masz wpisane w opisach
kont: analogowego i voip.
darpajdp
2011-01-08 20:18:58 UTC
Zapomniałem dodać, że jak dobrze pamiętam w poprzednim firmware
29.04.78 też tak to działało. i po połączeniu przez voip wyświetla mi
same ** bo nie mam wykupionego nr.
Counter
2011-01-12 15:41:54 UTC
Ja mam T-sinus 721 MMS (to odpowiednik Siemens Gigaset SL740) z jedna ...
Ale ja tu nie pisze o sytuacji dy ktos do mnie dzwoni tylko o sytuacji gdy
ja gdzies dzwonie. Jesli do mnie ktos dzwoni to identyfikacja dziala
prawidlowo. Tylko kiedy ja dzies dzwonie na wyswietlaczu pojawiaja sie
dziwne znaki. W sumie nie ma to wplywu na komfort rozmowy, ale jest to jakis
tam maly bug w firmware bramki ...
darpajdp
2011-01-12 20:29:46 UTC
Napisałem w dalszej części że:
[...]

W następnym poście dopisałem:
Zapomniałem dodać, że jak dobrze pamiętam w poprzednim firmware
29.04.78 też tak to działało. i po połączeniu przez voip wyświetla mi
same ** bo nie mam wykupionego nr.

Czyli zachowuje się podobnie jak u ciebie. Podejrzewam, że jak byśmy
mieli wykupione nr tel do swoich kont voip to po (zamiast) tych
gwiazdkach by się wyświetlił.
Wojtek Michalski
2011-01-10 17:08:35 UTC
Post by Counter
Mam dokladnie ten sam problem a drugim bugiem jaki zauwazylem jest to ze na
telefonie ISDN po uzyskaniu polaczenia zamiast numeru rozmowcy wyswietlaja
sie dziwne znaki. W poprzednim sofcie tego nie bylo.
Znalazłem coś takiego:
http://www.fritzbox.pl/forum/telefonia-internetowa-i-stacjonarna/keep-port-forwarding-of-the-internet-router-enabled-for-inte/strona-2

Odnosi się do 7270 co prawda, ale pewnie tu też zadziała. Ja nie mam
możliwości tego przez najbliższe dni sprawdzić, ale może Wam się uda.

Pozdrawiam
Wojtek
darpajdp
2011-01-10 18:54:32 UTC
A tobie przez brak ptaszka przy "Keep port forwarding of the Internet
router enabled
for Internet telephony" voip nie działa? U mnie działa pewnie masz
innego operatora ja używam gadu-nagłos.
t***@gmail.com
2013-01-13 13:50:19 UTC
Witam,

trochę po czasie ale może się przyda:

gubienie parametru KEEP (odznaczanie "ptaszka" po wyłączeniu i włączeniu FRITZa 7170) w 58.04.82 to w 100% niestety prawda;
rozwiązaniem jest przejście na 58.04.67 - tutaj nie ma tego problemu;
nie wiem jak w przypadku 58.04.84 czy 86 - może poprawiono.

Tomek
Piotr
2013-01-13 14:26:53 UTC
albo mozna ustawic to w pliku konfiguracyjnym przez FBEditorem
Piotr
2013-01-13 14:31:05 UTC
Co ciekawe w jednym 7170 ginie a w drugim takim samym nie ginie. Oba maja to
samo firmware.
s***@plusnet.pl
2013-09-28 18:29:06 UTC
Borykalem sie z opisanym powyzej problemem dosc dlugo. Rzeczywiscie jest tak jak wszyscy opisuja. Pomaga wymiana firmware na 58.04.78 lub nizsze. Wtedy zaptaszenie pozostaje. Mnie natomiast udalo sie po downgrade powrocic do wersji 58.04.84 poprzez funkcje upgradu on line w ustawieniach fritza i zachowac ustawienia keep port. Jesli natomiast upgrade'u dokonamy poprzez zaladowanie wczesniej sciagnietego na dysk firmware, to ustawienie keep port nie da sie juz ustawic tzn pozornie da, ale nie jest one przyjmowane do pamieci. Nie pomaga nawet FBEditor, z reszta widac w nim tez, ze nawet po zaptaszeniu do czasu restartu, funkcja keep nie jest przyjmowana. W moim opisanym patencie wszystko dziala prawidlowo. Polecam.